Klienci B2B chcą czegoś więcej niż funkcji produktów i usług łączonych i szerokiego wyboru, wymagają angażujących, spersonalizowanych doświadczeń podczas zakupów.

Platformy sprzedażowe B2B spełniają te oczekiwania oraz potrzeby biznesowe. Ponieważ walka o uwagę i lojalność klientów rośnie, marketing, sprzedaż i usługi będą musiały działać równolegle i płynnie, aby zapewnić pozytywne doświadczenia.

Jak spełnić oczekiwania klientów B2B

W czym może nam pomóc sprzedaż na platformie B2B

Klienci biznesowi są pod silnym wpływem ich doświadczeń jako konsumentów. Model B2C jest liderem w zakresie rozwiązań mobilnych, dostępu do danych, wzajemnej oceny i wsparcia na żądanie. Ci konsumenci, z których wielu to młodsze osoby, poszukują teraz tych samych doświadczeń w kontaktach biznesowych B2B. Klienci szukają pewności i bezpieczeństwa, aby podjąć właściwą decyzję o zakupie. Wielu nabywców biznesowych oczekuje, że firmy będą przewidywać ich potrzeby, przedstawiać odpowiednie sugestie i zapewniać odpowiedni poziom zaangażowania w trakcie procesu zakupu.

Klienci oczekują również usprawnionych, cyfrowo obsługiwanych transakcji. Platforma handlowa B2B to odpowiednia mieszanka narzędzi cyfrowych, ról i relacji partnerskich skierowanych do klienta, może zapewnić kompleksowe interakcje i doświadczenia. Nie wystarczy, aby sprzedawcy stali za swoimi produktami. Muszą stać się partnerami w zapewnieniu sukcesu indywidualnemu nabywcy i organizacji. Potrzebne są nowe umiejętności, aby dotrzymywać obietnic i budować zaufanie wśród wielu dostawców, funkcji, procesów i technologii.

Model sprzedaży na platformie B2B, jak ta ze strony https://merxu.com/, stawia kilka nowych wyzwań, ale także stwarza wiele możliwości. Dostępne są nowe narzędzia, technologie i techniki, które oferują sposoby na zwiększenie zasięgu, obniżenie kosztów i zróżnicowanie doświadczeń klienta podczas zakupów. Największą zaletą platform sprzedaży B2B jest to, że pozwalają usprawnić i zautomatyzować czasochłonne procesy. Zapewniają również unikalny wgląd w dane, które mają znaczenie dla działań sprzedażowych i marketingowych twojej firmy.