Konfiguracja online z mediami społecznościowymi staje się teraz absolutną koniecznością dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy ma ona siedzibę w fizycznej lokalizacji, czy bezpośrednio online.
Z tego artykułu dowiesz się, jak skutecznie wypromować swoją firmę za pomocą tego nowego punktu marketingowego. To nie jest takie trudne, jak mogłoby się wydawać.Kiedy otwierasz serwis społecznościowy, chodzi o to, aby mieć wielu fanów. Skorzystaj z tego, zapraszając każdą znaną Ci osobę do przyłączenia się. Mogą sami nie być zainteresowani, ale mogą być linkami do innych potencjalnych klientów i klientów. Pomaga również uświadomić ludziom, że Twoja firma istnieje.Dodaj specjalne pole do swojego bloga, aby dać odwiedzającym dostęp do funkcji „lubię to” Facebooka. Dzięki temu ludzie mogą Cię „polubić” na Facebooku. Gdy umieścisz ten przycisk na swoim blogu, mogą polubić Cię i śledzić na Facebooku bez opuszczania Twojej witryny w tym celu. Oznacza to, że nigdy nie muszą wyjeżdżać. To coś naprawdę prostego, ale niezwykle wygodnego, co może bardzo pomóc w zwiększeniu Twojej sieci.Aby mieć pewność, że Twoja kampania marketingu społecznościowego dotrze do Twoich klientów, dowiedz się, gdzie się gromadzą. Czy wielu z nich jest na Facebooku, czy woli Twittera? W zależności od Twojej niszy, możesz lepiej zajrzeć na LinkedIn, a nawet na YouTube. Ankietuj swoich klientów i dowiedz się, gdzie spędzają godziny w Internecie. Rozbij tam swój namiot.Aby tworzyć treści w mediach społecznościowych, które naprawdę potajemnie Cię promują, wymyśl listy. Stwórz listę 50 najdziwniejszych, ale prawdziwych faktów na temat Twojego produktu, widgetu lub niszy.
Listy z najlepszymi numerami wydają się niektórym trochę nudne, ale zazwyczaj są one po cichu przekazywane w Internecie, co daje wspaniałą okazję do wyeksponowania Twojej marki.Staraj się współpracować z innymi osobami i firmami podczas korzystania z mediów społecznościowych.
Kiedy zawierają linki do twoich treści lub udostępniają twoje treści, jesteś narażony na zupełnie nową grupę fanów i obserwujących. Zwróć przysługę i link do ich treści. Im więcej osób zamieszcza linki do Twoich treści i postów w mediach społecznościowych, tym lepiej dla Ciebie.Nie publikuj nieistotnych i trywialnych postów na swoich profilach w mediach społecznościowych. Zawsze staraj się, aby Twoje posty były profesjonalne i trafne. Nikogo nie obchodzi, że masz nowy telefon komórkowy lub że stoisz w kolejce do kina. Te banalne posty powinny być zarezerwowane dla Twojego osobistego profilu, a nie profilu biznesowego.Możesz przyciągnąć uwagę swoich obserwatorów, publikując coś w formacie ułatwiającym czytanie. Na przykład spróbuj przyjść z listą 10 najlepszych wskazówek lub napisać pytania i odpowiedzi. Aspekt wizualny Twojego artykułu sprawi, że będzie on bardziej atrakcyjny, a Twoi czytelnicy chętniej go udostępnią.Połącz świat e-mail marketingu i mediów społecznościowych. Dołącz link do swojej strony na Facebooku lub Twitterze na końcu wszystkich swoich e-maili. Inną rzeczą, którą możesz zrobić, to zachęcić odwiedzających do subskrypcji biuletynu.Następnie udostępnij wszystkie swoje aktualizacje na Twitterze i wspominaj osoby w swoich postach, a do tego użyj symbolu @. Twitter poinformuje ich, że zostali opublikowani, a następnie będą chcieli to retweetować, aby wszyscy ich znajomi i obserwatorzy mogli to zobaczyć.Jak widać z tego artykułu, chociaż media społecznościowe mogą wydawać się onieśmielające dla kogoś, kto nie spędził nad nimi dużo czasu, jest to naprawdę całkiem proste. Jeśli chodzi o marketing, media społecznościowe są w rzeczywistości czymś darmowym i wystarczająco prostym, aby zrobić to samemu bez konieczności zatrudniania profesjonalisty.